Tagg

Istanbul

Browsing

Idag är det Söndag och jag har lite halv smält all lyx och flärd vi fick vara med om i Turkiet i veckan. Jag satte mig egentligen på första bästa flyg hem till Oskarshamn för att kunna få lite tid till att ta in alla intryck.

Turkish airlines influencer
För det första så var vi ett riktigt härligt gäng som åkte! Vi sysslar alla med så olika saker och är karaktärer allihop men ändå har vi en gemensam knytpunkt i branschen och vi hade fina samtal om allt från djupaste livet till det mest ytliga i vardagen. Högt och lågt och vi alla respekterade varandra. Det är fint de!

Tack Yasmin, Paulina, Sara, Roshi, Matilda, Henrietta, Sharare och Tolga för en minnesvärd resa!

Bodrums Amfiteater
Dag 4 spenderade vi återigen till havs men innan båten lämnade hamn besökte vi Bodrums egna Amfiteater. Att stå i gladiatorernas fotspår i denna flera hundra år gamla arena (300-talet f.Kr.) var häftigt!

Bodrum Amfiteater

Amfiteatern byggdes i den grekiska staden Halikarnassos, det som idag är Bodrum och kommer man hit kan man njuta av framträdanden med livemusik eller bara njuta av vackra vyer över staden och hamnen.

Bodrum
Åker man 35 min med båt kan man faktiskt besöka den grekiska ön Kos också som ligger väldigt nära. Man kan verkligen känna att Bodrum varit grekiskt. Framför allt då alla hus är vita och bär klassiska blå kanter runt varje fönster. Naturen känns också väldigt grekiskt!
Gulet
Dagen fick vi sedan spendera  i en så kallad “Gulet“, ett stort traditionellt segelfartyg i trä med två eller tre master som är vanliga att turista i. Oftast är de 14 till 35 meter långa så väldigt mäktiga!
Gulet Bodrum
Besöker man Bodrum så är detta något man måste göra! Hur mysigt som helst att spendera dagen i den Turkiska skärgården! Dagsutflykt Bodrum
Lina reser Bodrum     Turkisk lunch
Maten ombord var så fräsch…speciellt bläckfisk-salladen och…Lunch fisk
…den helstekta fisken!Metro mode Turkiet
Här har vi gänget!Lina Ekh
Älskar min nya Bikini (Länk) från Hunkemöller!BodrumSianji hotell spa
Efter en lång dag ute på vattnet var jag helt slut av all sol så när vi kom tillbaka till hotellet besökte jag genast deras Spa.Sianji hotell spa
Det var sååå synd att vi inte hann spendera mer tid här. Jag hade lätt kunnat spendera 24h här inne.Sianji Resort
Massagen jag tog här var gudomlig och lätt topp 5 utav de massager jag testat hittills !
Turkish spa
Hur vackert med alla fina färger och belysning?!
Sianji pool
Här kunde man avnjuta havsvattenbad, hammam, ångbastu, vanlig bastu och massa annat gött!
business lounge istanbul
Alla vackra ting och upplevelser har ju däremot ett slut. Hemresan via Istanbul blev däremot inte så trist som jag trodde…

Turkish airlines business istanbul
Turkish Airlines Business lounge var ju inte fy skam om vi säger så.Turkish airlines business
Inte bara för dess fantastiska design…

…utan för att loungen är 6000 m² ren lyx för den som åker business!biljard lounge
Här kan man göra allt från att spela biljard, gå på bio, spela golf, få massage eller…Oliver business lounge
…så kan man bara äta i massor! Allt från grill, Turkiska delikatesser, massa efterrätter eller massor av oliver! ALLT ingår så klart!:)
turkish Airlines
Ja, vad ska man säga! Den här resan har varit ren livsglädje då man fått uppleva så mycket nytt och spännande av det som Turkiet erbjuder. Jag är så glad att jag fick följa med och jag kommer vilja åka tillbaka snart igen!!!