Tagg

oskarshamn

Browsing

I helgen åkte jag ner till min hemstad Oskarshamn för att göra makeuper inför den årliga gymnasiebalen. Jag brukar alltid sova hos min syster men den här gången checkade jag in på Hotel Corallen då jag behövde lite egentid efter en intensiv vecka.

dagsspa oskarshamn

Det är så sällan man tar just det…egen tid vid rätt tillfälle. Jag är ganska så duktig på att ta egen tid i veckorna efter jobbet pågrund av att jag har ett socialt jobb men när man åker “hem” vill man ju ta vara på varje sekund man har med familjen.

hotel corallen
Bild lånad från Hotel Corallen

Den här veckan hade jag haft så mycket jobb så jag behövde liksom bara “stänga av” lite under Fredagskvällen…så jag prioriterade en egen liten staycation här ovan! Sååå värt!

jacuzzi oskarshamn

Jag lyxade till det med ett rum som hade jacuzzi på rummet och det var a b s o l u t underbart! Min kropp var typ i chock för att jag fick bada haha…inte varje dag (endast dusch hemma) 🙂

hotellrum oskarshamn

Somnade som en stock i ett par silkeslena lakan. Det är något som jag verkligen älskar med hotell!

restaurang hotell corallen

Hotel Corallen är ganska så väletablerat i Oskarshamn. Det är liksom hit man åker och äter hotellfrukost när man vill lyxa till det lite och dessutom ligger hotellet/restaurangen så otroligt fint ut mot vattnet.

hotellfrukost corallen

Det här med att fota min egen frukosttallrik…sker inte så ofta, haha. Jag älskar att äta så jag slafsar på det mesta på tallriken.

frukost hotell corallen

Finns inte en chans att den tallriken skulle platsa in i något snyggt flöde, haha. Bacon, äggröra och hash browns är favoriter!

spa relax oskarshamn corallen

Efter frukost sminkade jag balmakeuperna jag pratade om och när sista penseln var använd åkte jag tillbaka till Corallen för att möta upp min syster och äldsta gudson. Vem vet, de kanske saknade mig där hemma för de bestämde sig för att checka in i samma rum och spendera resten av dagen med mig <3

utespa corallen

Kevin, min gudson, fick bestämma hur vi skulle spendera eftermiddagen och då blev det såklart bad som stod nummer 1 på önskelistan. Corallen har ett utespa med utomhus pool, jacuzzi och bastu så vi spenderade en hel del där och beställde ut lite chark och plock!

gotlandsbåten oskarshamn

Utsikten från hotellet <3

chevre förrätt
Chevré på glutenfri toast

Aktivitet två var att få äta på restaurangen i samma byggnad! Kevin nöjde sig ganska friskt med köttbullar och pommes men jag och syrran unnade oss lite annat.

barn hotell oskarshamn

En monster-drink fick Kevin att sitta still en stund, haha.

varmrätt hotell corallen

Varmrätten!! Pepparstek…varma rekommendationer! Egentligen serveras den med en Grönpepparsås men jag fullkomligt älskar bea OCH pommes så gjorde om rätten något.

Efter den gick vi tillbaka till rummet och kikade på Eurovision och innan vinnaren avslöjades somnade jag helnöjd på kudden. Det blev en riktigt lyckad helg och jag tror INTE det här blir sista gången (sorry syrran) 😉

Veckan innan semestern ska man egentligen varva ner till 50 % innan man går in i ledigheten. Funkar det för er? Det har aldrig funkat särskilt bra för mig, haha. Jag växlar upp till 150 % då jag vill ha ALLT klart innan jag reser iväg. Lägenheten ska fixas, väskan ska packas och blogginlägg ska förberedas. Så här kan en vecka se ut för en Makeup Artist.

Måndagen jobbade jag hemifrån hela dagen. Det är fortfarande mycket back office jobb med bloggen som ska göras innan den är helt klar. Jag började planera veckans inlägg och gick även igenom nästa vecka då jag inte kommer va på plats hemma i Stockholm under semestern.

Läs också: 4-steg mot förändring i jobblivet

En gammal bild från salongen då jag plockade brynen på goa Janni Delér!

Tisdag var det dags för bryndag på Salong Bangerhead Studio. Jag besöker nämligen salongen en dag varannan vecka för att ta hand om alla mina bryn- och bröllopskunder. Att stå på salong/butik är något jag egentligen jobbat färdigt med i min karriär MEN jag kör fortfarande här 3 -5 ggr i månaden pågrund av två saker:

Före och efter på en utav mina tidigare kunder. Vi gick från en varm till kall nyans och fyllde brynen med färg!

Delvis för att jag ska fortsätta utvecklas och hänga med i vad som efterfrågas hos den “vanliga kunden” och för att få det sociala i kundbemötandet på “golvet”. En annan anledning är kollega biten. Som egenföretagare jobbar jag ju oftast själv trots att jag då och då jobbar i team på olika produktioner men att få lite kontinuerligt möte med tjejerna på salongen och att få vara en del av gänget är guld värt för mig!

Onsdagen blev det återigen administrativt jobb hemifrån där jag bland annat gick ut med en stor nyhet nu inför sommaren. Jag är nämligen ansiktet utåt för L’Oréal Paris nya sommarlook och bilderna kommer att synas både på Åhléns butiker men också i press! Så roligt att jag äntligen har fått gått ut med bilderna då det var så jäkla kul att ta fram looken!

Efter ett par timmars jobb var det dags för ett välförtjänt besök hos frisören för att få håret fixat av @Jennifer.bangerhead på salongen. Slutresultatet har ni nog hunnit se på Instagram;) Denna gången blev det lite rödtonat..så nöjd som alltid!

Efter besöket åkte jag hem en snabbis för att hämta väskan och tur var väl det annars hade dessa godingar hängt på dörren i två veckor. Det ska bli så spännande att testa min vän Linda Hallbergs nya produkter Fantastic [klick] som släpptes nu i Fredags! Efter det rullade bilen ner mot Oskarshamn och mot semestern!

Ja, alltså det blir ju semester från allt sminkande men bloggen kommer ju fortsätta rulla ganska så regelbundet. Så Torsdagen spenderade jag halva dagen med min familj och resten av dagen framför datorn. Jag tog hand om mailen, veckans bokföring och utvärderade lite frågor jag ställt mina läsare på Instagram. Jag är så peppad och glad för att många verkar vilja se mer av hur jag jobbar behind the scenes.

Med mig ner till Småland tog jag även med mig min nyinvesterade telefon. Som ni kanske märkt på mina Insta Storys så har ljudet varit skevt och min gamla telefon började ge upp så det fick blidde en ny IphoneX. Jag tror dock bilden ovan säger mer än ord. Inget med teknik är liksom smidigt, haha.

Det bästa jag vet. Min systerson Kevin! Det är verkligen full fart när moster är på besök och nu får jag dela min kärlek med Lillebror Collin också som är en månad gammal. Helt fantastiskt att umgås med dem här nere!

Både Fredag och Lördag var det dags för årets årliga Latitud helg i Oskarshamn! Det är så fantastiskt kul varje år då det liksom blir en stor hemvändarfest med massor av bra artister och härligt häng med folk från förr. Under eftermiddagen plockade jag upp Sara min vän från Stockholm som kom och hälsade på, vi käkade sen lunch på Badholmen och tittade på årets Offshore race. Resten av kvällen blev det hamnfest och då la jag ner mobilen för kvällen.

Samma gällde för Lördagen, jag har knappt en bild tagen under hela dagen men fotbolls VM var såklart obligatorisk. Lika så vår Lattitud-förfest som vi alltid har hemma hos min syster. Ett 20-tal gäster trillade in under kvällen och trots att Sverige tyvärr inte gick vidare höll vi ganska så go stämning ändå 🙂

Alltså dagens humör efter en helg fylld med nya och gamla minnen. Det är alltid lika roligt att resa hem till min hemstad under den årliga festivalen. Man träffar så mycket människor från sitt förflutna och det påminner mig verkligen om en helt annan tid som nu bara finns i mitt minne. Bra eller dåliga, alla minnen formade mig som person och jag är alltid lika tacksam för alla de jag mött, lärt känna och de ögonblick jag haft i den här staden.

Söndagen blev fantastiskt lat då vi inte hade så mycket energi kvar efter gårdagen men det blev en promenad bort till Gunnarsö där jag jobbat under ett par somrar som tonåring.
Nu väntar några fler dagar i Oskarshamn för att på Onsdag ta mig vidare till Visby igen. Längtar! Hoppas ni haft en fantastisk vecka ni med<3 Vi hörs snart igen!

Kram på er /Lina

Smycken Lily & Rose (Adlink)| Hår gjort av Jessica Tip Topp Ohamn

I helgen var det dags för ett nytt bröllop och en ny brudmakeup! Denna gång var det dags för Ingela som kommer i från min vackra hemstad. Vi eller rättare sagt Ingela hade planerat bröllopet in i minsta detalj och då menar jag i detalj! Jag blev mäkta imponerad måste jag säga…under mina 12 år i branschen har man hunnit göra en heeeel del bröllop och varit med om en hel del. Ingela, du borde verkligen sadla om till bröllopskordinator, jisses vilken begåvning. Tusentack för en magisk förmiddag med dina vänner i sminkrummet på Corallen!

Under veckan har jag säkert tagit emot 20 mail om brudmakeuper i september (!) helt galet tryck just nu…så kul men tyvärr så är det minst 1 års väntetid på bröllopsmakeup. Bra att veta om du går i giftastankar;) #bröllopstips

Nähä…nu blir det tillbaka till Stockholm!

Puss och kram på er / Lina

14462940_1126987480717330_2536916894269258663_n

På Torsdag åker jag ner till min hemstad för att hålla Makeupkurs i Oskarshamn. Jag ska delta på stadens ‘Tjejkväll’ som de arrangerar och alltså hålla en makeupkonsultation på Restaurang Badholmens event! Jag vet att det är en hel del Oskarshamnare som läser min blogg så tänkte bara påminna er om att anmäla er då det vore så kul att få möta er där!!

En plats på Makeupkonsultationen, en plocktallrik med ett glas bubbel (alkoholfria alternativ finns) samt kaffe och kaka – 229 kr/pers. Det är nog bland det bästa priset jag hört talas om när det kommer till makeupkurs, haha. Så passa på nu!